Saturday, December 1, 2012

Bara U2

Aku penat mengemas bilik. Rehat seketika bersama dua batang u2. Satu dalam laci. Satu lagi dengan bara di jari. Duduk di kerusi dekat dengan meja study. Sambil mata meliar pandang ke luar jendela. Mana la tahu ada staff or fellow datang masa tengah sedap sedap hit u2 tu.

Dalam 10 hit yang mana nikmat mula menusuk. Ah dengar bunyi orang laju je berjalan menghala ke lorong bilik aku. Ah sudah. Menggelupur aku padamkan bara. Tahu aku padam macam mana? Aku tenyeh tenyeh kat bawah meja study. Kakaka. Memang menggelupur betul aku masa tu.

Ah cilake. Budak Pahang rupanya. Kawan sekelas aku datang bagitau esok bilik aku ni orang nak pakai. Sebab program easymath apa natang ntah. Ok kawan aku tu pun beredar. Seminit selepas tu. Dem. Jari telunjuk tangan kanan aku melecur. Faking. Naya punya kes.

Dua minit selepas tu memang betul staff datang. Melawat bilik and inform aku pasal room stay buat budak yang balik lambat macam aku ni. Setel satu hal. Tapi jari aku yang melecur ni entah bila pulak la nak settlenya. Ah. Padan muka. Bala. Cash.

No comments:

Post a Comment