Sunday, December 2, 2012

Remaja

Remaja. Penuh dengan hedonisme. Satu budaya yang tidak sihat yang menular dan terus menular di segenap alam dan jiwa remaja para remaja. Mengusutkan masa depan agama, bangsa, negara. Sayang seribu kali sayang.

Teknologi yang ada tak digunakan secara berhemah. Faedah terlalu banyak jika digunakan dengan cara yang betul. Tapi ianya digunakan untuk send gambaq gambaq dan video celaka. Webcam faking stuff. Dam. Lingkup. Ni kebanyakkannya remaja yang bulu pun tak tumbuh habis lagi. Kesian mak bapak.

Perbualan bebas berleluasa. Maki hamun caci sana sini makanan harian mereka. Babi sentiasa dibibir mereka. Mak bapak belakang cerita. Balak nombor satu akhirat dunia. Celaka semua ni. Romen bila bila masa. Dimana mana. Dalam kereta jua.

Haram jadah. Aku tak boleh terima semua ni. Pemimpin yang dikatakan memperjaungkan bangsa dan agama menjadi keutamaan hanyalah helah belaka. Janji bibir saja. Barua. Ni semua satu konspirasi. Konspirasi dari kerajaan itu sendiri. Konspirasi yang datangnya sistem sistem itu dari pengaruh barat. Sungguh. Aku nampak aku tau. Aku tak taksub. Aku hanya mau menulis saja. Suka suka aku. Pendapat aku.

Nasihat aku. Jangan terlalu manjakan remaja dengan hiburan dan keseronokan.

Gambar tiada kena mengena. Saja aku nak letak

No comments:

Post a Comment