Wednesday, February 8, 2012

Leman dan K-Pop

“celaka ni mesti dia tengah download video korea lagi” dengus hati Leman apabila internet yang sekian lama dihadap olehnya tiba-tiba menjadi perlahan yang amat. Apa yang ada dalam hati Leman sekarang adalah menumbuk muka roomatenya yang benar-benar fanatik dengan segala jenis dunia k-pop.

Leman sudah lama bersabar dengan keadaan ini. Tapi tidak untuk kali ini. “woi barua, hang ni tak dak adab ka apa? Hang tak tau ka aku tengah guna internet jugak ni? Aku tengah buat assignment la bodoh! Haram jadah betoi pelaq ni!” Leman melemparkan segala yang telah lama di kuburkan dalam hatinya. Seraya itu, “ah, kau aku download sebelum ni kau relax je, ni apesal tiba-tiba jerit serupa babi ni?”

Selang setengah saat setelah kata-kata dari mulut pelaq roommate nya dikeluarkan, satu penumbuk yang entah berapa km/h kelajuannya telah pun hinggap tepat di tengah tengah mukanya. Ya, Leman telah menumbuk muka roomatenya sehingga berderai. Darah telah berselerak di meja study roomatenya dan bilik mereka. Mata sebelah kiri rommatenya terkeluar dari soketnya. Besar jugak bijik mata tu. Besar banyak dari guli bersaiz normal. Dan sekarang roommatenya telah mampos. Leman gembira. Tapi masih ada sesuatu yang menggangu. Ya, laptop rommatenya masih downloading lagu-lagu k-pop. “Celaka! Haram jadah! Pelaq!” jeritnya leman sambil melemparkan laptop kepunyaan arwah roommatenya ke luar tingkap banggunan kediaman siswa. Bahagianya hati Leman tak terkata. Senyumnya Leman tidak putus-putus. Sehinggalah dia dimasukkan ke wad gila.



P/S: Ini cerkon saya yang ke dua, 10 minit saja saya menaipnya. Hehe ;) Komen anda amatlah diperlukan untuk penambah baikkan buat kita semua. :)

2 comments:

  1. gua x tahu macam mana nak komen cerita org. ha ha.

    ReplyDelete
  2. dah baca pun dah cukup baik sebenarnya. kehkeh. tengkiu sebab baca. *sebak lagi*

    ReplyDelete