Thursday, January 26, 2012

Gila

Sebenarnya aku masih dalam dilemma barangkali. Dilemma apa benda pun aku tak pasti. Sukar untuk aku

mengatakan sesuatu yang aku tak pasti. Tetapi sebenarnya aku rasakan ia sungguh pasti, tepat dengan 

sasaran. Aku, aku biasa, aku tak meggila. Aku juga bukan jenis yang suka di suka. Sesugguhnya aku amat 

biasa, biasa sehingga menjadi luar biasa bila berada dalam hutan manusia.

Gila. Cakap tak serupa bikin. Setiap hari dengan perbuatan yang hampir sama. Berjumpa dengan mereka 

yang pastinya sama sahaja dari saat mengenali. Tetapi, ada yang merisaukan apabila setiap daripada mereka 

berubah cara diri dan aku masih disini. Tanpa apa-apa tindakan yang tak lebih dari apa biasa yang dilakukan. 

Berubah, itu saja peluang yang ada.

Aku boleh, kerana aku masih ada dia dan Dia.

No comments:

Post a Comment